השוואת מחיר ליטר סולר ובנזין

אנחנו עושים את זה, אתם עושים את זה, וכולנו גם נמשיך לעשות את זה. מי מאיתנו לא משווה מחירים לפני קנייה גדולה של מוצר כלשהו? אז נכון, להשוות מחירי דירות או טלוויזיות זה לא כמו להשוות מחירי דלק, אבל הדלק הוא מוצר בלתי נפרד מחיינו. לכן החלטנו כאן בדלק איתן להשוות בעצמנו, לחקור עבורכם ולשתף אתכם בממצאים. דלק איתן נוסדה במטרה להביא את הלקוח הקטן למגרש של הגדולים ולדאוג שיהנה מהנחות משמעותיות ומחירים אטרקטיביים במחירי הדלק והסולר. הרעיון הוא גיבוש קבוצות רכישה על מנת להגיע למחירים הטובים ביותר בארץ. הצטרפו עכשיו לדלק איתן, ולא תצטרכו לדאוג עוד, לפחות לא בקשר למחירי הדלק.

בנזין

בשנים האחרונות חווינו עליות וירידות במחירי הדלק ונראה כי אף אחד באמת לא יודע על מה ולמה אנחנו משלמים. בעבר, מחירי כל סוגי הדלק עמדו תחת פיקוח אך זה בוטל בשנת 2006. כיום, פיקוח קיים רק למחירי הבנזין אוקטן 95. מחיר דלק הבנזין מורכב ממספר גורמים המשפיעים על עלייתו או ירידתו של המחיר. המרכיב הראשון הנו המחיר בבתי הזיקוק. לאחר מכן נקבע בלו על ידי רשות המסים. למחיר זה מוסיפים את הוצאות השיווק, המע"מ וכמובן תוספת השירות המלא. מהתוספת האחרונה אגב, ניתן להמנע על ידי תדלוק בשירות עצמי.

סולר

דלק הסולר, המכונה גם דיזל, הנו תוצר של זיקוק נפט. במקור, מחיר הסולר זול יותר ממחיר הבנזין, אך על מנת למנוע זיהום ולהפחית את החומרים הרעילים בסולר, מתבצע תהליך שמעלה את מחירו. בארץ, הנהגים שנוסעים הכי הרבה, לדוגמא נהגי המוניות והמשאיות, מקבלים קיזוז למחירי הסולר וכך בעצם לא חווים על בשרם את הבדלי המחירים בין הסולר למחירי הבנזין

שאלות ותשובות

מה הזמן הטוב ביותר לתדלק?
כשמד הדלק עומד על רבע מיכל, זה הסימן להכנס לתחנת דלק ולמלא את המיכל.

האם יש הבדל בין סוגי הסולר?
כן. ישנו סולר לתחבורה, להסקה, לחימום וכו'. ההבדל ביניהם הוא כמות הגופרית והצבע. לתדלוק רכב עם מנוע דיזל, מומלץ וכדאי להשתמש בסולר לתחבורה בלבד.

תדלקתי בטעות בסוג דלק שגוימה עליי לעשות?
מומלץ לגשת במהירות למוסך ולהמנע מנסיעה כל עוד הדלק השגוי נמצא במיכל הדלק ברכבך.

האם תדלוק השגוי מוגדר כתאונה לחברות הביטוח?
בהחלט כן. לאחרונה ניתן פסק דין הקובע כי תדלוק שגוי הוא בגדר תאונה המכוסה בביטוח, גם אם זו אשמתכם וגם אם לא.

נדלקה לי נורת הדלק בזמן נסיעהכמה עוד אפשר לנסוע?
מספר הקילומטרים שנותרו לנסיעה משתנה בהתאם לסוג הרכב ובתצרוכת הממוצעת שלו, נוכל רק להגיד שהמספר נע בין 50 קילומטרים ל120. מומלץ כמובן, להמנע ממצב הזה ולגשת לתחנת הדלק הקרובה כבר כשמד הדלק מראה על רבע מיכל.